ÖĞRETMEN OLARAK ATANACAKLARDA ARANACAK ÖZEL KOŞULLAR

ÖĞRETMEN OLARAK ATANACAKLARDA ARANACAK ÖZEL KOŞULLAR
1) Talim ve Terbiye Kurulunun 12/07/2004 tarih ve 119 sayılı Kararında belirlenen ve alanlar itibarıyle hizalarında gösterilen yüksek öğretim programlarından mezun olmak, 
2) Sağlık durumunun Türkiye´nin her bölge ve iklim şartlarında öğretmenlik görevini yapmasına engel olmadığını tam teşekküllü hastanelerden son altı aylık süre içinde alınacak "Öğretmen olur" kayıtlı sağlık kurulu raporuyla belgelendirmek,
3)  Öğretmenlik için yapılacak başvuruların ilk günü itibariyle 40 yaşından gün almamış olmak,
4) Öğretmenlik mesleğinden çıkarılmayı gerektiren tür ve derecede ceza almamış olmak,
5)  Adaylık dönemi içinde sağlık durumu hariç, görevine son verilenlerden öğretmenlik için son başvuru tarihine göre üç yılını doldurmuş olmak,
6) Yurtdışı yüksek öğrenim kurumlarından lisans düzeyinde mezun olanlar açısından Talim ve Terbiye Kurulunun 119 sayılı Kararı´nda belirtilen yükseköğretim kurumlarının aynı alana denkliği Yükseköğretim Kurulunca belirlenmiş olmak,
7) "Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans", Milli Eğitim Bakanlığı ile Yükseköğretim Kurulu işbirliği ile açılan  21 kredilik "Pedagojik Formasyon", 33 kredilik "İlköğretim Sınıf Öğretmenliği" ve İngilizce Öğretmenliği için 31 kredilik "İngilizce Öğretmenliği Sertifikası" Programlarından herhangi birini başarı ile tamamlamış olmak (Eğitim Fakültesi mezunlarından aranmaz.),
8) Öğretmenlik başvurusu yaptığı alanla ilgili bir yükseköğretim programından mezun ya da başvuru tarihi itibarıyle mezun olabilecek durumda olmak ( Lisans öğreniminin ara sınıflarında girilen sınav sonuçları geçersizdir.),
9)  ÖSYM´ce yapılacak olan KPSSP10 ile Bakanlıkça yapılacak olan Alan Seçme Sınavında atanacağı alan için Bakanlıkça belirlenen taban puan ve üstünde puan almış olmak,
10) Askerlik yükümlüsü olanlara başvuruları esnasında, elektronik başvuru formunda yer alan, "Askerlik hizmetimi yaptım", " Askerlik Hizmetimi yapmaktayım", "Askerlik hizmetinden muafım" ya da "Askerlik hizmetim tecil edilmiştir" seçeneklerinden birini işaretleyerek beyan etmek ve atanması durumunda beyan ettiği seçeneği belgelendirmek,
şartları aranır.
* Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşları için Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olma şartı aranmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızda genel kurallara uyunuz. Teşekkürler...

Bağlantılar

Görevimiz sizi doğru adrese ulaştırmak.Web Counter Pagerank Top
Academics blogs Education Academic Exam Information Internet Science History blog search directory Blog Directory