Öğretmenlik Atama Çeşitleri

Öğretmenlik Atamalarında Başvuru Çeşitleri

1) İLK ATAMA:

Kamu görevlerine ilk defa atanacaklar için ÖSYM tarafından yapılan Kamu Personel Seçme Sınavı´nda alanlara göre belirlenen taban puan ve üzeri puan almış olmak şartıyla;

a) Öğretmenlik görevine ilk defa atanmak üzere başvuranlar,

b) Özel öğretim kurumlarında görevli olup resmi eğitim kurumlarına ilk defa atanmak isteyenler,

c) Vakıf veya özel üniversitelerde öğretim üyesi, öğretim görevlisi, okutman, uzman ve araştırma görevlileri,

d) Devlet memuriyetinin adaylık devresinde görevinden ayrılan ya da görevine son verilenlerden, yasal bekleme süresini doldurmuş olanlar (3 sene),

e) Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarında 657 sayılı kanunun 4/B maddesi kapsamında çalışanlar dahil kamu kurum ve kuruluşlarında kanun veya kanun hükmünde kararnameler kapsamında sözleşmeli personel kapsamında çalışanlar

bu kapsamda başvuruda bulunacaklardır.

İlk atama biçimiyle başvuranlar KPSSP10 puan türü esas alınarak puan üstünlüğüne göre değerlendirileceklerdir. Bu nedenle birden fazla sınava katılacak adayların, başvuru formuna yansıtılacak olan puanlarını kontrol etmeleri kendi yararlarına olacaktır.

KPSS sonuçlarının geçerlilik süresi, sınav tarihi itibariyle 2 yıldır. Ancak 2004 yılı sınavsonuçlarının geçerlilik süresi Bakanlar Kurulu Kararı ile 2008 yılına kadar uzatılmıştır. Birden fazla sınava katılan adayların, yüksek olan KPSSP10 puanları başvuru formuna yansıtılmıştır. Lisans öğrenimlerinin son sınıfından önce ara sınıf öğrencisi iken girdikleri sınav sonucu yüksek olması nedeni ile başvuru formuna yansımış olan adaylar, bu sınav sonucu geçersiz sayıldığından, başvuru formunu doldurmadan önce EK-4 dilekçe formunu kullanarak geçerli puanlarının başvuru formuna yansıtılmasını sağlamalıdırlar. Aksi halde başvuru değerlendirmeye alınmayacak, atanmış olsalar bile atamaları geçersiz sayılarak değerlendirmeye alınmayacaktır.

İlk atama kapsamında başvuruda bulunacaklarda, başvuruların ilk günü itibariyle 40 yaşıngün almamış olmak (08.08.1968 ve daha sonra doğumlu olmak) şartı aranır.

2) Açıktan Atama:

Kamu kurum ve kuruluşlarında 657 sayılı Kanuna tabi olarak eğitim-öğretim hizmetleri sınıfı öğretmen kadrolarında adaylıkları kaldırıldıktan sonra görevinden ayrılmış olanlar ile yükseköğretim kurumlarında öğretim üyesi, öğretim görevlisi, okutman, uzman ve araştırma görevlisi olarak en az 2 yıl süreyle çalıştıktan sonra görevinden ayrılmış olanlar açıktan atama kapsamında başvuruda bulunacaklardır.

İki ve üç yıllık Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yüksekokulu, Eğitim önlisans veya lisans mezunlarının açıktan atama başvuruları kabul edilecektir.

Öğretmen lisesi ve ilköğretmen okulu mezunlarının açıktan atama başvuruları kabul edilmeyecektir.

Açıktan atanacaklar, öğretmenlikten ayrılmış oldukları alanlarda başvuruda bulunabileceklerdir. Bu nedenle Açıktan Atama biçimiyle başvuranlardan, Bakanlıkça düzenlenmiş en son atama kararnamesinin bir örneği istenecektir. Kararnamesi bulunmayan Okul Öncesi Öğretmenliği / Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği ile Sınıf Öğretmenleri için onaylı atama üst yazısı veya onay listenin ilgili sayfasının fotokopisi geçerli olacaktır.

Açıktan Atama biçimiyle başvuracak adaylar, öğretmenlikte geçen hizmet süresi öncelikli olmak üzere memuriyette geçirilen hizmet süresi esas alınarak değerlendirilecektir. Bu sürenin hesabında, fiilen çalışılmış hizmet süresi dikkate alınacak olup, askerlikte geçen süreler de hizmet süresi kapsamında değerlendirilecektir. Bunun dışında aylıksız izinde geçirilen süreler dikkate alınmayacaktır.

Kamu üniversitelerinde, öğretim üyesi, öğretim görevlisi, okutman, uzman ve araştırma görevlisi olarak geçirilen hizmet süreleri öğretmenlikten sayılacaktır. Ancak özel ve vakıf üniversiteleri dahil özel öğretim kurumlarında, vekil öğretmenlikte, ücretli öğretmenlikte, sözleşmeli öğretmenlikte ve kısmi zamanlı geçici öğreticilikte geçirilen süreler, öğretmenlikte geçen hizmet süresi hesabında dikkate alınmayacaktır. Başvuru formu doldurulurken, bu duruma özellikle dikkat edilmesi adayların yararlarına olacaktır.

Hizmet süresini fazla gösteren ya da memuriyette geçen hizmet süresini öğretmenlikte geçmiş gibi gösteren adayların başvuruları geçersiz sayılacaktır. Bu sürenin eksik yazılması ya da öğretmenlik yerine memuriyette geçmiş gibi gösterilmesi durumunda ise adayın beyanı esas alınacaktır.

Açıktan atama kapsamında başvuruda bulunacaklarda, 40 yaşından gün almamış olmak, KPSS´ye katılamak ve pedagojik formasyon belgesine sahip olmak şartları aranmaz.



3) AÇIKTAN İLK ATAMA:


Kamu kurum ve kuruluşlarında 657 sayılı Kanuna tabi olarak eğitim-öğretim hizmetleri sınıfı dışındaki diğer hizmet sınıflarında adaylıkları kaldırıldıktan sonra memurluktan ayrılmış olanlar, bu kapsamda başvuruda bulunacaklardır.

Memurlukta geçen hizmet süresi hesaplanırken, memuriyete başlanıldıktan sonra askerde geçirilen süreler hesaba katılarak fiili hizmet süresi bulunacaktır. Ancak, memuriyet öncesi askerlikte geçirilen süreler ile aylıksız izinde geçirilen süreler dikkate alınmayacaktır.

Açıktan İlk Atama kapsamında başvuruda bulunacaklarda, başvuruların ilk günü itibariyle 40 yaşından gün almamış olmak (08.08.1968 ve daha sonra doğumlu olmak) şartı aranır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızda genel kurallara uyunuz. Teşekkürler...

Bağlantılar

Görevimiz sizi doğru adrese ulaştırmak.Web Counter Pagerank Top
Academics blogs Education Academic Exam Information Internet Science History blog search directory Blog Directory